Spring til indhold

Handelsbetingelser

Indledning

Galeo.dk ejes og drives af virksomheden, Elite Stuk ApS, CVR-nr. DK 38310925, Syrenvej 37, 7400 Herning, +45 23 95 20 25 [email protected]

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på galeo.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Fri levering

Vi leverer fragtfrit på én af følgende to måder:

  • Levering med fragtmand (varierer fra kunstner til kunstner)
  • Personlig levering af kunstneren bag værket.

Fragtfri levering gælder således ikke til adresser på Færøerne, Grønland samt øvrige lande.

Leveringsformer

  • Levering med fragtmand (varierer fra kunstner til kunstner)
  • Personlig levering af kunstneren bag værket.

Det er ikke muligt at afhente eller få pakker leveret til erhvervs adresser fra galeo.dk

Bestilling og betaling

Galeo.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker webshoppen grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når webshoppen er åben og tilgængelig.

For at handle på galeo.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”til betaling”. Herefter går din ordre videre til galeo.dk.

Betalingsmuligheder

  • Visa/Dankort
  • Visa
  • Mastercard

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

30 dages prøveperiode

Når du handler på nettet og hos galeo.dk har du som forbruger normalt 30 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 30 dage efter modtagelsen af varen. Skriv en e-mail til [email protected], hvis du ønsker at fortryde dit køb eller benyt standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Dækning af returomkostninger med gavekort

Som en del af Galeos tilfredshedsgaranti, tilbyder Galeo at dække dine returomkostninger i form af en gavekort til www.galeo.dk. 

Du skal blot sende os et billede af din kvittering – så sender vi et gavekort retur.

Der kan kun udstedet ét retur-gavekort pr. kunde, selv ved tilfælde af returnering flere gange. Flere retur-gavekort kan ikke kombineres.

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til kunstneren, som har lavet værket. Ved returnering af varen skal du kontakte os, for at få udleveret adressen til den omtalte kunstner.

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil kunstneren modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

VIGTIGT
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 30 dage efter, du har givet os besked om at du har fortrudt.

Bemærk! Kunstnerne modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Dokumentation for dit køb samt returformular

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for:

Varer som overskrider vægtgrænsen på 10 kg
Varer som overskrider maks. længden på 60 cm eller omkreds + længde på 200 cm.
Udgifterne til returnering af disse varer varierer efter vægt og størrelse men forventes højst at koste 50,- ekstra.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur:
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i forbindelse med særskilte leveringsaftaler), senest 30 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

BEMÆRK
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • du reelt har taget varen i brug
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
    du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

 

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne for varekøb. Det betyder, at du som forbruger har reklamationsret i 24 måneder. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget vil reklamationen altid være rettidig.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til [email protected] eller telefonisk på 55209084.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes til:
Kontakt os for at få den korrekte adresse til kunstneren.

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald, hvis der ikke er tale om en berettiget reklamation, skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig de reelle udgifter ved undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Hverken Galeo eller kunstnerne repræsenteret på galeo.dk modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Kopier reklamationsformular nederst i handelsbetingelserne.

Persondata

For at kunne handle på galeo.dk skal du som minimum oplyse:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefon/mobilnummer

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Ovenstående data bliver gemt hos Galeo ApS med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på galeo.dk er Galeo ApS.

Oplysninger sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til e-mail [email protected].

Cookies

Ved at benytte galeo.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Læs mere om vores Cookie- og privatlivspolitik

Lovvalg og værneting

Køb af varer på galeo.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

International fragt

Der opkræves et særskilt Ø-tillæg til: Korsika, øen Man, Kanaløerne, Shetlandsøerne, Balearerne, De Kanariske øer, Madeira, Azorerne, Ceuta og Melilla.

Til postnr. 3910, 3913, 3915, 3970, 3971, 3980 og 3985 samt til byer/bygder, der ikke kan anløbes i vinterperioden opkræves et særskilt luftfragttillæg fra Nuuk pr. kg over 2 kg.

Kontakt

Ved spørgsmål eller udregning af særlige fragttillæg kan du kontakte os på tlf. 23 95 20 25 eller via [email protected]

Kundeservice

Har du spørgsmål, oplever problemer eller er der noget du ikke er fuldt ud tilfreds med, er du velkommen til at rette henvendelse direkte til os ved at sende en mail til [email protected]

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os her. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Customer service

If you have any questions, problems or if you are not completely satisfied with our service we recommend you to contact us directly at [email protected]

However, according to the law we must also inform you about your possibilites of complaining through ODR – http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 04.05.2021

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Galeo.dk
Syrenvej 37

7400 Herning
[email protected]

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________

JS Bin

Mål element på billedet

Mål et møbel eller andet interiør på billedet,
for at få det rigtige størrelsesforhold.
Klik med musen for at angive punkt 1 og punkt 2.